سیل القایی

در این مقاله به سیل القایی تمام اتوماتیک مدل IS2000 می پردازیم.کارا صنعت اولین سازنده ماشین سیل القایی (INDUCTION SEALER ) برای سیل شیشه، PET,PC و انواع ظروف P.E , P.P بکمک شرکت خارجی اقدام به ساخت قسمتهای مکانیکی (واحد خنک کننده وشاسی) و مونتاژ بخش الکترونیکی(کنترل و چشمهای نوری) وترانسفورمرها که وارداتی و از بهترین انواع موجود در دنیا میباشند نموده است و در حال حاضر نمونه های این ماشین مدل IS2000 در حال کار و آماده بازدید در محل کارخانه این شرکت میباشد.

ماشین از یک واشر مخصوص سه لایه که لایه وسط آلومینیوم به ضخامت۲۵ میکرون،لایه زیرین پلیمر به ضخامت ۲۵ میکرون و لایه فوقانی از جنس کاغذ یا فوم به ضخامت ۰٫۷۵mm الی ۱٫۵ mm میباشد . واشر فوق به دو شکل قابل تهیه میباشد:

الف – تهیه واشر سیل القایی آماده و وارداتی با قطر مورد نظر از این شرکت .

ب – استفاده از واشر مقوایی معمولی و برش اتوماتیک فویل لمینیت آلومینیوم ۵۰ یا ۶۰ میکرون (ساخت داخل) بوسیله ماشین فویل گذار ساخت این شرکت (عکس ضمیمه میباشد) توسط این ماشین میتوانید بدون نیاز به خرید واشر خارجی بکمک رول فویل آلومینیوم لمینیت واشر مورد نیاز در داخل درب را تامین نمایید . سرعت ماشین ۱۵۰۰ درب در ساعت است .

اپراتور درب را در قرار مخصوص قرار میدهد و فویل پس از برش اتوماتیک و قرار گرفتن در داخل درب طی دو مرحله بصورت اتوماتیک بیرون اندازی میگردد .

روش الف بیشتر در مورد ظروف PET و روش ب در مورد ظروف پلی اتیلن یاکواکس قابل استفاده است . دربی که بوسیله روش فوق واشر گذاری شده است روی ظرف بسته میشود و ضمن عبور از کانوایر به فاصله ۵ میلیمتری از هد دستگاه که برای ظروف با ارتفاع مختلف از ۵۰ الی ۳۵۰ میلیمتر براحتی قابل تنظیم است ، تحت تاثیر حوزه الکترومغناطیس قوی ایجاد شده و ایجاد جریان فوکو داخل لایه آلومینیوم درب قسمت

تحتانی ذوب گردیده و به لبه درب جوش میخورد .

کیفیت سیل و نمای ظاهری آن بسیار عالی و در مواردی که حفظ کیفیت محصول و یا شکل ظاهری بسته بندی بخصوص جهت صادرات مهم است ، خرید ماشین سیل القایی و واشرگذار اتوماتیک توجیه دارد.سرعت ماشین سیل القایی مدل IS2000 که همان توان خروجی ماشین است با سرعت حرکت کانوایر قابل محاسبه است ، به این معنا که سرعت مجاز کانوایر ۱۰ m/min میباشد و بطورمثال برای ظروف استوانه ای باقطرحداکثر۱۰ cmسرعت۶۰۰۰ظرف درساعت وبرای گالن ۴ لیتری۲۵۰۰ گالن در ساعت است . برق مصرفی ماشین ۲۲۰ ولت و در حد ۲ الی ۴ کیلووات است .

ماشین دارای چشم نوری برای رویت ظرف ورودی و همچنین ظرف خروجی میباشد ، بطوری که با رویت ظرف حوزه الکترومغناطیس روشن میشود و با سنجش زمان حرکت ظرف زیر دستگاه چنانچه سرعت کانوایر کم باشد و یا ظرف به هر دلیلی زیر ماشین متوقف گردد از گرم شدن بیش از حد فویل جلوگیری میشود .

ماشین سیل القایی همچنین دارای سنسور برای اطمینان از وجود فویل سیل پس از خروج ظرف از آن میباشد و چنانچه به هر دلیل(خطای اپراتور) ظرف بدون فویل آلومینیوم باشد ماشین دارای کنتاکت خروجی برای فرمان به شیر برقی و جک پنوماتیک جهت Reject کردن ظرف معیوب در فاصله دلخواه از هد سیل است .

واحد خنک کننده ماشین بعلت توان بالای تولیدی آن بوسیله آب و با استفاده از دو اپراتور و فن و پمپ سیرکولاسیون است . چنانچه فشار آب در مسیر سیرکولاسیون وجود نداشته باشد بطور اتوماتیک روشن نمیشود . آب در مخزن مخصوص ریخته میشود و با سیرکولاسیون از داغی بیش از حد هسته فلزی جلوگیری میکند . ماشین همچنین مجهز به قطع کن اتوماتیک در صورت اعمال بار بیش از حد و تثبیت کننده ولتاژ جهت جلوگیری از صدمه به قسمتهای الکترونیکی در صورت نوسان ولتاژ برق میباشد .

ماشین دارای شمارنده ظرفهای ورودی و شمارنده ظرفهای بدون فویل است ، کلیه خطاها با آلارم و توضیح مربوطه به اپراتور معرفی میگردد .

ماشین بطور استاندارد نیازی به کانوایر اضافه نداشته و قابل نصب روی انتهای خطوط است . حداکثر عرض مورد نیاز ماشین ۶۰cm میباشد،چنانچه لازم باشد که ماشین خروجی چند خط را سیل نمینماید و یا اینکه عرض لازم برای نصب آن وجود نداشته باشد یک کانوایر۲متری همراه با اینورتوربه ماشین اضافه میگردد .

برای مشاهده ویدیو کامل ماشین به لینک:www.aparat.com/v/GJk9x یا http://www.aparat.com/v/9xGRK مراجعه نمایید.

پرکن دو نازله نيمه اتوماتيک سيلندر و پيستوني